torrkallare.blogg.se

Min redogörelse för installation av Källartorken.

Källartorken bakgrund

Kategori: Allmänt

Hej och välkomna till denna blogg som jag egentligen mer skulle vilja kalla hemsida.
Här kommer alltså inget fortlöpande bloggande ske.
 
Så vad handlar det hela om?
 
Det hela handlar om min källare och installationen av www.kallartorken.se
 
I hopp om att skapa förtroende tänkte jag börja med lite bakgrund.
 
Jag heter Oscar och är 27 år gammal. Arbetar i Försvarsmakten och bor i Linköping i ett gammalt hus från 1954.
Huset har en källare på 40m2.
 
Varför lägger jag ner så mycket tid och energi på det här, undrar säkert en del?

Jo, det är nämligen så att jag har betalat 54 000kr i en produkt som sitter fastmonterat i mitt hus, en framtida investering. När jag i framtiden säljer mitt hus hoppas jag att eventuella köpare ska se dessa pengar som välinvesterade och inte bortkastade.
 
Källartorken är ett, på marknaden, nytt och modernt sätt att dränera på. På deras hemsida kan ni läsa precis hur det fungerar. Det ämnar inte jag skriva mer om.
Mitt stora bekymmer är dom skrämmande orden; "Undvik de här produkterna" "Bluffmakare" osv som finns att läsa på nätet.
 
Denna information hade jag tillgänglig innan jag beställde min produkt och var således fullt medveten om vad jag gav mig in på. En ganska spännande upplevelse faktiskt. Främst för att jag var inte godtrogen en endaste sekund. Allt jag såg, läste eller hörde från företagen granskade jag. Dom stackars installatörerna fick helt klart jobba i motvind i.o.m. med min tveksamma inställning.
 
Det som gjorde att jag slutligen vågade satsa på källartorken var främst min egna granskning av artikelt i villaägarna. I artikeln kan författaren inte referera till något som pekar på att produkten inte fungerar mer än att "om något är för bra för att vara sant, är det inte sant".
Min far är kemi-ingenjör och jag resonerade även mycket med honom vilket stärkte min tro ytterligare.
Källartorken har bemött villaägarnas artikelt på ett bra sätt. Deras stora problem var bara att jag inte tordes lita på ett ord va de sa när de hängdes ut med det horribla omdömet bluffmakare. Givetvis läste jag vad de skrev och ringde till företaget. Jag var t.o.m. så skeptisk och framförallt rädd för att bli lurad (inte mest pengarna, utan mer prestigen att stå med dumstruten på) att jag kollade igenom hela deras företagshistorik med antal anställda, omsättning osv.
 
Så med det sagt hoppas jag ni är med på:
- bakrunden samt syftet till den här sidan
- mina enorma tvivel till att slutligen genomföra investeringen
- Lite kring hur granskade och resonerade innan köpet.
 
Fortsättning följer
 
 

KOMMENTARER:

  • Stefan säger:
    2014-06-11 | 13:26:11

    Nu har det gått ett halvår sen du la upp detta.
    Är du fortfarande lika nöjd?

  • Elias säger:
    2014-09-14 | 07:39:22

    Hur uppfattar du produkten nu? Du skrev fortsättning följer. Vill gärna läsa om di fortfarande är nöjd.

  • Oscar säger:
    2014-09-14 | 13:07:32

    Hej.
    Ja det skrev jag ju:)
    Jag är i grunden fortfarande lite "skeptisk" och tittar med granskande ögon. Men faktum är att vi mäter torra värden och fortfarande upplever källaren som torr. Enkla saker som källarlukt märker man stor skillnad på. Kan erkänna att i somras när vi kom hem från semestern hade vi mögeltillväxt på listerna i ett hörn. Vad sett exakt beror på vet jag dock inte. Det var under v29 och 30, vilket var kanske årets torraste veckor. Så jag tror snarare på stillastående luft och tillväxt på mina mdf-lister jag satt upp lite felaktigt i källarmiljö än att det var en blöt bottenplatta... Så summan är att ja fortfarande är kritisk men det verkar funka fint. Mer än så är svårt att säga.

  • Josef säger:
    2021-08-09 | 19:42:38

    Hej,

    Tack för din blogg ang detta. Sitter nu i exakt samma tankesätt och situation som du gjorde inför ditt beslut att investera i detta. Vill ju tro på detta då det också är den billigaste och enklaste lösningen.
    Men finns ju minst 2 olika bolag i Sverige som sysslar med detta. "Arid" och "Dry Power". Men när jag kollar runt bland deras referenser ser jag din bild och ett påstått uttalande från dig på båda deras hemsidor. Det känns ju som en röd flagga, och något som väldigt oklart!?! Vilken använde du dig av? (Har även hittat andra dubbletter av andra recensioner på de båda hemsidorna så du är inte den enda, men du kändes lättast att kontakta kanske?

    Och fanns inget i vägen någon gång för borrhålen av elektroderna, typ en värmepanna intill husväggen eller ett tätskikt tex?

    Med vänlig hälsning,
    Josef

Kommentera inlägget här: